Fantastiske Ironman debutanter

August 24, 2015

 

Tribikeruncoach havde i går 2 debutanter til start ved Ironman Copenhagen, de har trænet målrettet til dette løb gennem de sidste måneder og levede til fulde op til forventningerne. Begge satte fantastiske debut tider med Jeppe i tiden 10,25 (nr. 330 af 2404 startende)og Kristine i tiden 10,34 (nr. 423 af 2404 startende og nr. 22 kvinde). Stort tillykke og Thumbs up fra jeres coach. 

 

Så what to do`efter et Ironman løb.

1. Sørg for at blive hydreret, hurtigst muligt.

2. Opfyld dine glykogen depoter de næste dage, det tager op mod 48 timer efter løbet (pizza, burger er tilladt ;0) 

3. nedvarmning, ja det lyder hårdt efter sådan en omgang men let gang, cykling reducere muskelømhed og holder kredsløbet igang.

4. Is bad, compression strømper nedsætter hævelser og kroppens inflammatoriske process. (din krop er i alarm beredskab.

5. 24 timer efter løb kan du have svært ved at sove pga. af adrenalinen i kroppen, bare rolig det kommer men forsøg bedst muligt at få ro og hvils.

6. Planlæg ingen træning dagen efter, hvis absolut så 20-30 minutter let svøm eller cykel lille tur.

7. Hyg dig, spis og slap af med familie og venner, glæd dig over vækkeuret ikke ringer for morgensvømning eller en 4 timers cykel tur.

 

 

Please reload

Udvalgte indlæg

Artikel fra magasinet TRIATHLON

August 18, 2015

1/2
Please reload

Seneste indlæg

October 19, 2017

March 27, 2017

December 1, 2016

Please reload

PERSONAL COACHING  TRIATHLON  DIET AND NUTRITION  RUNNING  BIKING  STRENGTH  TRAINING PEAKS  100% INDIVIDUAL  EAT TO PERFORM  LACTATE TEST  IRONMAN  OPTIMIZING  LECTURES  RUNNING EXERCISES RUNNING TECHNIQUES POWER WATT   TRIATHLON COACH  SWIMMING  VIDEO ANALYSIS WKO4  CROSSBIKING TT

 

Tribikeruncoach - v/ Leif Lundstrøm - Fiilsvej 7 - 7500 Holstebro - Tlf.: 40156501  Mail: info@tribikeruncoach.dk