Procastination - Noget du genkender?

July 29, 2016

 

Det tænker jeg, at du kan nikke genkendende til ;0). Jeg kan i hvert fald selv og hvad er det egentligt? Overspringshandlinger er ofte bare spild af tid, netop for at lede hjernen hen på noget vi ikke lige finder interessant på nuværende tidspunkt, eller dårlige undskyldning for ikke lige at komme i gang med det egentligt projekt eller stykke arbejde som ligger for døren. Ofte noget man kan genkende fra sin skole tid hvor man lige venter til i morgen, så i over morgen eller senere på ugen for at undgå tanken om den dansk aflevering deadline som står for døren.

 

Det kunne også være det du er i gang med lige nu nemlig at læse denne blog på Facebook lige for at slå hjernen fra det du egentlig burde gå i gang med f.eks. opvasken. Vores hjerne er jo sådan indrettet fra naturens side, at alt nyt er mere spændende end vi lige er i gang med.

 

Mine egne evner i forhold til overspringshandlinger er lige at tjekke køleskabet, det kunne jo være der pludselig var kommet noget helt nyt og spændende siden sidst jeg tjekkede (for 3 minutter siden) Eller en overspringshandling kunne være at påbegynde huslige arbejde trods midt nat og jeg egentlig burde sove. Jeg tror vi alle har vores alternativer.

 

I forhold til ens træning kan alle have nogle træningspas som man finder mindre sjove eller motiverende. Derfor er det selvfølgelig vigtigt at vi selv finder ud af hvorfor man gør som man gør og hvad og hvorfor jeg ønsker at opnå et eller andet mål.

 

Hvordan kan vi så komme dette fænomen til livs. Først og fremmest det som kendetegner elite sportsfolk er ikke talent (jo det kræver talent, måske maksimalt 5 %), Resten kommer af vilje, dedikation og hårdt arbejde. Viljen til at komme afsted i regnvejr i stedet for at sætte sig i sofaen. Dedikation til at tage de rette valg, både med struktur i træningen, hvert træningspas har et fokus hvad enten det er anaerobe intervaller, udholdenheds eller styrke orientering.

 

Evnen til at få mest muligt at den benyttede tid på træning. Men også hverdagens stressorer som søvn, kost og ernæring samt familie og arbejdslivet. Det med at have gjort restitutions måltidet klar inden dagens træning så man får optimeret kost indtag samt ikke "kommer til" at tage det nemme valg og ofte forkerte.

 

Planlægningen er selvfølgelig en stor ting det er noget nemmere at komme ned i kælderen til en cykel som er gjort klar, sko og hjelm ligger fremme. dunken er fyldt og tøjet lagt på stuebordet. Så er det jo lige før at cyklen gør arbejdet for en. Så struktur i hverdagen er keyword samtidigt er det obligatorisk at det vi vil opnå tænder en gnist i os og lykke følelse for at nå målet.

 

Vi skal huske det handler om at blive motiveret og passioneret i de ting vi gør i vores liv. Livet er jo ikke evigt (en skræmmende tanke) så lad os da i stedet have en fest mens vi er her både vores egen men også i fællesskab med vores familie og venner.

 

Store tanker på en fredag men find målet, drivet og spring ud i det ;

Please reload

Udvalgte indlæg

Artikel fra magasinet TRIATHLON

August 18, 2015

1/2
Please reload

Seneste indlæg

October 19, 2017

March 27, 2017

December 1, 2016

Please reload

PERSONAL COACHING  TRIATHLON  DIET AND NUTRITION  RUNNING  BIKING  STRENGTH  TRAINING PEAKS  100% INDIVIDUAL  EAT TO PERFORM  LACTATE TEST  IRONMAN  OPTIMIZING  LECTURES  RUNNING EXERCISES RUNNING TECHNIQUES POWER WATT   TRIATHLON COACH  SWIMMING  VIDEO ANALYSIS WKO4  CROSSBIKING TT

 

Tribikeruncoach - v/ Leif Lundstrøm - Fiilsvej 7 - 7500 Holstebro - Tlf.: 40156501  Mail: info@tribikeruncoach.dk