Train Between The Ears?

May 24, 2017

 

Solen skinner, lyse aftener og race season for de fleste nærmer sig eller er i gang.

 

Hvad mener jeg egentligt med udtrykket "Train between the ears" ?

 

Ofte er det her det hele sker succes eller fiasko. Vi er alle på et eller flere parametre drevet af succes eller anerkendelse. Hvad enten der er fra andres forventninger, præmier eller egen anerkendelse. Desværre glemmer de fleste ofte denne indre proces og dialog omkring hvad og hvorfor gør jeg egentligt dette.

 

Er mit mål udfordrende, målbart, uambitiøst eller overambitiøst? Det er kun et spørgsmål jeg kan få svar på ved at stille det til mig selv eller få sparring fra anden side eks. min coach.

 

Ofte har vi alle fokus på puls, tid, distance eller watt mm. Det kan det fleste forholde sig til tal er simple og typisk vil højere eller lavere tal betyde forbedring eller fremgang. Det som foregår mellem ørerne er ofte lidt mere fluffy. 

 

Hvordan jeg som coach arbejder med dette. Tribikeruncoach laver altid race plan strategier for den enkelte. hvordan skal der praktiseres i eks. svømning, cykling eller løbet af konkurrencen. Hvad er mit puls lejr, watt zonerne i forhold til distance, rute, vind og vejr. Pace er også i spil.

Mit mål som coach er at den enkelte har en baseline og et sikkerhedsnet at gå på. Så kan der altid komme en plan B eller plan C i det individuelle tilfælde.

Det mellem ørerne handler i min verden om at atleten har troen på projektet, troen på sine styrker og viden om forbedringspotentialle. Derfor vil race strategien være testet i træningen og det psykologiske mind set kan få frit spil.

 

Så det med at få tænkt over energi og ernæring? Hvad er min plan A og B hvis forskellige senarier skulle opstå under konkurrencen? Dette er alt sammen vigtige punkter som den enkelte skal have fokus på i perioden mod race. Jo flere dialoger vi har haft jo mere sikker er vi på at foretage den korrekte handling i situationen.

 

Efter et race laver vi altid race evalueringer skriftlige og gerne mundtligt. Dette for at opfange gode eller knap så gode coping strategier til fremtidigt værktøjer.

 

Håber du har fået lidt nyttigt med fra bloggen.

 

Skulle du have lyst til at kommentere, hvad næste blog indlæg skal ophandle så kommentar på min facebook side tribikeruncoach.dk

 

1: Less Is More

2: Swim, Bike, Snapchat

 

Ride on - Power on.

nyd sommeren

 

 

Please reload

Udvalgte indlæg

Artikel fra magasinet TRIATHLON

August 18, 2015

1/2
Please reload

Seneste indlæg

October 19, 2017

March 27, 2017

December 1, 2016

Please reload

PERSONAL COACHING  TRIATHLON  DIET AND NUTRITION  RUNNING  BIKING  STRENGTH  TRAINING PEAKS  100% INDIVIDUAL  EAT TO PERFORM  LACTATE TEST  IRONMAN  OPTIMIZING  LECTURES  RUNNING EXERCISES RUNNING TECHNIQUES POWER WATT   TRIATHLON COACH  SWIMMING  VIDEO ANALYSIS WKO4  CROSSBIKING TT

 

Tribikeruncoach - v/ Leif Lundstrøm - Fiilsvej 7 - 7500 Holstebro - Tlf.: 40156501  Mail: info@tribikeruncoach.dk